Na pierwszy rzut oka. Zawartość podręcznika. Rasy i klasy. Nowa mechanika? Magia. Podsumowanie. Komentarz Artura Biesiadowskiego.

Dungeons and Dragons 3rd edition
Player's Handbook

g a r ś ć   w r a ż e ń

[ wstecz ] [ dalej ]

Zawartość podręcznika

Ci, którzy mieli już okazję przeczytać Player's Handbook do drugiej edycji AD&D, lub mieli nieszczęście zawrzeć bliższą znajomość z polskim tłumaczeniem, znajdą te same rzeczy, czyli

  • spis statystyk, ras i klas,
  • reguły dotyczące umiejętności (zwanych teraz skills) zarówno zwykłych jak i tych związanych z magią, walką i podstępem,
  • cenniki wraz z opisami żelastwa na każdą okazję,
  • listę czarów,
  • indeks ważniejszych pojęć (obejmuje dosłownie wszystko!),

oraz kilka nowych rzeczy:

  • opis feats (zdolności specjalne poszczególnych klas),
  • uproszczony system doświadczenia, przykładowy loch, trochę plugastwa do wytępienia - tak, tak - można prowadzić tylko w oparciu o podręcznik gracza,
  • kompakt z wersją demonstracyjną generatora postaci (tylko klasy i rasy opisane w PHB, ograniczona liczba grafik), solidna minikampania dla początkujących postaci, reguły konwersji ze starego systemu na nowy, zapowiedzi filmowe gier komputerowych Icewind Dale, Baldur's Gate 2 i Pools of Radiance 2: Ruins of Myth Drannor.

PHB wydano na wysokiej jakości kredowym papierze. Tło stron jest piaskowe - wyraˇnie się od niego odcinają się czytelne czcionki i ilustracje. Tu należy zaznaczyć, że obrazki nie zajmują całych stron, dobrze wkomponowują się w tekst, a ich wysoka jakość znakomicie wprowadza w nastroj D&D3.

Jedyne, co można zarzucić szacie graficznej, to jej monotonnia. Żadnego rozdziału nie można wyróżnić na podstawie kolorów - a tytuły na marginesie nie są wystarczająco widoczne. Jednak w sumie nie stanowi to poważnego problemu - przejrzysty układ całości ułatwia szybką orientację.

[ dalej ]