Ofca

Według Ofcy:
Iaina Banksa Fabryka Os

* spoiler warning *
(poniższy tekst zawiera treści, które zdradzają pewne informacje dot. treści książki. czytasz na własną odpowiedzialność)

dzisiaj nie mam nastroju na capsy.

ksiazka jest absolutnie niesamowita. po dwoch pierwszych rozdzialach mozna sie przyzwyczaic do... hmmmm... chyba sposobu myslenia narratora, dlatego to o czym opowiada i jak opowiada przestaje szokowac. najokrutniejszym wymyslem autora byl fragment palenia krolikow. nie potrafie zniesc takiego okrucienstwa, bezsensownej przemocy. obrzydliwe jest, ze ktos mogl cos takiego wymyslic, ale jeszcze gorsze, ze sa ludzie zdolni zrobic cos takiego. to niesprawiedliwe, podle i dlaczego ja musze o tym czytac????? nawet jesli ksiazka jest "zwykla szmira" jak pisze 'the times', nie przeszkadza to wyciagac wnioski uniwersalne:

1) [po rzeczytaniu 1/3 ksiazki] wszyscy faceci to zwierzeta

2) [po przeczytaniu calosci] ludzie to zwierzeta

3) wlasciwie trudno sie zorientowac czy autorowi chodzilo o przedstawienie skutkow babskiej zazrdosci o penisa, czy tez opowiada sie on za teza, ze psychicznie kobieta i mezczyzna nie roznia sie prawie wcale, a plec jest w 98% skutkiem wychowania. nie zgadzam sie ani z jednym, ani z drugim. nie zazdroszcze facetom wyrostkow reprodukcyjnych, to co mam jest bardziej estetyczne i chyba wygodniejsze :).
mysle tez, ze choc wychowanie ma ogromne znaczenie, to jednak plec determinuje wiele czynnikow. jak chocby inne rozmieszczenie osrodkow w polkulach mozgu. gdyby zas problem penisa potraktowac w kategoriach zazdrosci, nie o sam organ, ale o korzysci jakie on niesie z soba...hmmm... mozna by sie zastanowic. faceci maja lepiej, niestety, i jest to jedyny powod niskich uczuc.

4) mocno naciagniete tlumaczenie odmiennej anatomii Franciszka (Franciszki?). straszne to zakonczenie. beznadziejne. dostalam ataku smiechu. wiem, ze jest to pretekst do roznych rozwazan. argument w dyskusji o roznicach i podobienstwach plci. jednak psuje klimat. tak samo zreszta jak lot biednej Esmeraldy. smieszne.

5) wniosek koncowy: nie zycze sobie szerzenia idei podpalania owiec. jakim by nie byly symbolem.

ofca
2001-05-14. Wszystkie prawa zastrzeżone. Publikowanie całości lub fragmentów niniejszego artykułu jest zabronione bez zgody właściciela.